Elke leeft nog hoor ;)

29 mei 2008 - Auckland, Nieuw-Zeeland

Jullie zullen je langzamerhand wel afvragen of ik nog wel wat uitspook hierzo! Nou, niet veel spectaculairs, vandaar even geen posts op de website. Maar na meermalig verzoek hier dan wat foto´s van de universiteit. Pap en mam zijn inmiddels al weer ‘long gone’ en de tijd vliegt! Volgende week is de laatste les week, dan heb ik twee weken vrij om te studeren, en dan een week met 3 tentamens erin en DAN…. tatata: komt Polle naar NZ :) .

Afgelopen zaterdag begonnen Marlies en ik aan een fietsroute rond Auckland van 50 km, maar raakten na ongeveer een uur de bordjes kwijt en hebben onze eigen route maar bedacht en lang geen 50km gefiets, maar wel 4 uur berg op en af, zodat we het allemaal wel weer best vonden (en blij waren dat we toch de mountain bikes met 8 versnellingen hadden gehuurd…) De route begon in Auckland bij de haven en volgde de kust richting het oosten, een zeer mooie route op een zeer mooie dag! Ik vond het leuk om wat meer van de omgeving te zien, en indrukwekkend om ineens van een zeer welvarende wijk in een duidelijk armere wijk terecht te komen.

Zondag heb ik nog meer van de omgeving van Auckland gezien, toen ben ik met Marlies en Michelle (vriendin van Dave) koffie gaan drinken in de wijk Ponsonby. Dat is een leuke wijk met veel cafetjes, restaurantjes en souvenirshops. Victoria Park Market lijkt op een tot winkelcentrumpje omgebouwd oud fabrieksterrein, en het is leuk om er rond te snuffelen :) .

Vorige week was het Human Rights film festival in Auckland en ben ik samen met een meisje uit Finland (leren kennen in werkgroep) en ‘the usual people’ naar Occupation 101 en Western Sahara geweest. Beide hele interessante films. Occupation 101 geeft een goed historich overzicht van het conflict in Israel, en Western Sahara vertelt het verhaal van de Sahari vluchtelingen die nog steeds wachten op de waarmaking van de beloften van de internationale gemeenschap en terugkeer naar hun grondgebied. Dit vond ik vooral interessant omdat ik er geen idee van had dat dit gaande was.

Gisteren heb ik nog een interessante documentaire gezien ’Oil, Smoke & Mirrors’. Het begint als een docu over de toekomstige ’oil peak’, maar eindigt al snel in een ’conspiracy theory’ die beweert dat de Amerikaanse regering de aanvallen op 9/11 zelf gepland heeft om de ’war on terror’ te legitimiseren, Afghanistan en Irak aan te vallen en zo macht over hun olie voorraden te krijgen. En als je deze interessant vindt is de 3-delige docu: Power of Nightmares ook de moeite waard!

Voor bezorgde familieleden: ik heb nog steeds geen onvoldoendes teruggekregen, ik loop nooit alleen door het donker, drink (meestal) niet te veel (behalve van thee!), kom straks gewoon weer terug naar Nederland ;) en vermaak me nog steeds hierzo.

Hoop dat alles goed gaat met iedereen en dat jullie allemaal van het lekkere weer in Nederland genie ten! Liefs Elke

P.s. Wat ik allemaal mis aan/in Nederland:

Fietsen, Polle (!), spontane afspraakjes, mijn sportmaatje Anne (ben hier nu ook begonnen, maar alleen is ook maar zo alleen…), vlakheid van het landschap (auw auw arme kuiten), pianospel van luuk, LEKKERE croissantjes, lieve huisgenootjes en mijn kamertje in Utrecht, frietje met, brownies (met ijs), de trein en GOED openbaar vervoer en mijn OV jaarkaart, films kijken en pizza eten (en gizmo aaien) met mijn broertjes, aan de rechter kant van de weg lopen en rijden, csi en bones avonden met pap, mam en luuk, en vooral lekker ongedwongen gezellig kletsen en koken met mijn lieve vriendinnetjes :) . Maar hoe meer ik er allemaal over na denk hoe meer ik het mis… dus ik stop hier maar weer gauw mee.

1. Margriet:
    29 mei 2008
    Leuk:) weer wat elke bericht en foto's!
    Wat maken jullie coole taarten!
    Wil ik ook leren!
    veeeel pleziero!
    en tot sneeel:)
    LIEFS
  2. Annie:
    29 mei 2008
    wel grappig om mezelf ook op foto hier te zien.
    dan komen de mooie herinneringen weer terug aan onze reis naar jou en NZ
  3. Annie:
    29 mei 2008
    grappi om mezelf op foto te zien in jouw reisverslag. Doet me weer herinneren aan onze mooie reis naar jou en NZ. Op naar de laatste tentamens en dan heerlijk vakantie daar.
  4. Linda:
    30 mei 2008
    hey elke,

lekker dadelijk 2 weken vrij, wel jammer dat je dan moet leren:( ik ben nu klaar met de examens, dus lekker vakantie, alleen moet het weer nog een beetje beter worden hier. het regent en onweert al twee dagen! Ook ben ik nu op zoek naar vakantiewerk, gewoon op alles solliciteren en hopen dat je aangenomen wordt:P Verder gaat alles dus prima:D Over twee weken houd ik mijn examenfuif en de week erna ga ik met Dominic op vakantie:) Veel plezier en succes met je tentamens!

XXX Linda
  5. emile linders:
    6 juni 2008
    hoi Elke, fijn dat het zo goed gaat. Complimenten. Geen onvoldoendes, je ziet wat van het land samen met allerlei mensen, binnenkort komt Polle weer, dus wat wil je nog meer. En dat je thuis enzo mist is logisch. De tijd gaat wel snel, dus we zullen je gauw weer zien. Intussen, carpe diem.
    Groetjes Emile