Nieuwe avonturen

10 maart 2008 - Auckland, Nieuw-Zeeland

De eerste week school zit erop en volgens mij moet dat allemaal wel goed komen met die vakken. Veel opdrachten en toetsen in het vooruitzicht maar de onderwerpen zijn erg interessant dus ik heb zin om er aan te beginnen!

Woensdag zou er een film in Mt Eden park worden vertoond, dus Marlies en ik zochten uit welke bus we moesten nemen en gingen op pad. De eerste bus misten we precies en moesten dus een half uur wachten.... Toen we eindelijk bij Mt Eden aan kwamen zag het er allemaal nogal uitgestorven uit en begonnen we maar aan de klim omhoog (Mt Eden is een van de vele vulkanen in Auckland) Hoe hoger we kwamen hoe mooier het uitzicht en het maakte ons al niks meer uit dat er waarschijnlijk geen film zou zijn. Na te hebben genoten van het uitzicht besloten we door het park terug te lopen om aan de andere kant van de berg een bus terug te vinden. Toen belde Launo: ' I am there, where are you' . Dus ik zeg: ' there is no movie!' Launo: ' YES, ther IS'. De film bleek helemaal aan de andere kant van de berg te zijn en hoe verder we liepen hoe harder de muziek van de band die vooraf speelde. De film: ' the worlds fastest indian' was erg goed en de sfeer in het park was gezellig. iedereen lag op dekentjes en onder slaapzakken en at ships e.d. Hoewel wij aan al die zaken niet gedacht hadden was het toch een heerlijke avond.

Vrijdagavond was de opening van het Pasifica Festival, waar alle eilanden van de Pasific gerepresenteerd waren. De opening viel een beetje tegen, vooral omdat ze de spectaculaire optredens (kokosnoten hoela meisjes en bosjes mannen met stokken en vuur..) niet tot het einde bewaarden, maar er afgesloten werd met een saaie 'unplugged' reggae gebeuren dat na alle vrolijke up tempo drumbeats nogal tegen viel.... Zaterdag overdag was het park Western Springs omgetoverd tot een geheel van dorpjes waar de verschillende eilanden hun muziek, kunst, eten en cultuur toonden. Het ijs uit een halve watermeloen was voor mij stiekem toch het hoogtepunt van de dag, mede omdat het zo enorm druk en heet was!!

Zondag vroeg opgestaan om met Marlies, Scott (uit Amerika) en Natalie (uit Canada) naar Rangitoto te gaan. Het veer naar dit vulkanische eiland doet er vanaf Auckland 20 minuten over en vertrekt om 9:15. Gaap... dat is vroeg voor een zondag!! We doen een 'coastal wandeling'  in de ochtend in de hoop dat het nog een beetje koel is, en zodat we het uitzicht vanaf de krater als een traktatie voor de lange wandeling krijgen. De wandeling is erg droog en warm, maar ook zeer bijzonder kwa landschap en uitzichten! We lopen het meerendeel van de tocht over stukken lavastenen en ik heb mijn allstars aan, wat betekent dat ik elke kleine oneffenheid zeer goed voel.... auw.. De andere hebben betere schoenen en ik denk ook een betere conditie. Op sommmige plekken is het echt afzien, maar al met al was het de tocht zeker waard! Het uitzich vanaf de krater, en de lavagrotten zijn de beloning waar we op vertrouwd hadden. Helaas besluit het hele eiland om met het veer van 3:30 terug te gaan en passen wij er niet meer bij... Er worden gelukkige xtra veren ingezet zodat we niet al te lang hoeven te wachten!

plannen voor volgend weekend: Waiheke eiland, dat vooral bekend staat om het wijnproeven. Dit is een groter eiland waar wel mensen op wonen en dus een langer bezoekje waard is. Ik ben benieuwd en hou jullie (sorry als het tot in vervelens toe is..) op de hoogte!

Kusjes voor iedereen! En het blijft heel leuk om jullie reacties te lezen :)

1. piet:
    10 maart 2008
    ...het lijkt een grote vakantie.
  2. Roomies villa Amsterdamsestraatweg:
    10 maart 2008
    Ha El, ik had precies hetzelfde! Ik had geen goede wandelschoenen terwijl we echt een huge hike gingen maken over rotsen etc.! Ik deed het op mijn gouden sneakertjes... x.
  3. Lot:
    10 maart 2008
    Lieve elk, klinkt allemaal zo leuk! Fijn ook dat je vakken interessant zijn en dat je daar lekker mee aan de slag kunt gaan!
    De activiteiten en de vele feestjes klinken ook fantastisch haha! Super dat je naar Fiji gaat, mijn zus Jolien is daar ook net geweest! Tis echt super mooi, maar ze had wel 2 orkanen/stormen gehad! Maar dat maakt het ook wel weer spannend natuurlijk haha!
    Nou schat, hier alles goed, kan alleen maar zeggen dat ik jou en elles mis.. snik..
    Maarem.. Jullie moeten nog maar even goede bergschoenen kopen haha :)
    X voor jou!
  4. Berry:
    Ha Ellemup,
    Ik krijg bijna zin om je achterna te reizen.
    Het hoort allemaal prachtig aan.
    Groetjes van Linda en Berry
  5. Annie:
    11 maart 2008
    nee hoor, don't worry, niks tot vervelends toe, ik zie nu al weer uit naar je verslag van het volgende weekend, en zeker ook naar de foto's, want die zijn ook deze keer weer mooi en verhelderend bij je verhaal.

groet,
    annie
  6. emile linders:
    11 maart 2008
    Hoi Elke, het lijkt wel of je elke dag vakantie hebt. Ik zou zeggen geniet er maar van en doe ook af en toe wat aan je studie, dat is mooi mee genomen.
    Groetjes Emile
  7. Jelmer:
    12 maart 2008
    Jo elke, ziet er tof uit daar ! Jij staat er ook stoer op, op veel van die foto's :) veel plezier
  8. Lunk:
    12 maart 2008
    Hee Elke, het klinkt alsof je het daar heel erg naar je zin hebt! Je komt toch wel ooit weer terug he! Als je alles daar gezien hebt...
    De foto's zijn echt heel erg mooi!