Orientatieweek

29 februari 2008 - Auckland, Nieuw-Zeeland

Afgelopen week heb ik deelgenomen aan twee orientatieweken, een van de universiteit en een van het studentencomplex waar ik woon. Het was dus af en toe afwegen of je meer voor de gezelligheid en het beter leren kennen van je huisgenoten wil gaan, of dat die info die ze op de uni vertellen toch wel belangrijk is. De eerste paar dagen ging ik s'ochtends braaf naar de uni om er meestal achter te komen dat het allemaal algemene info is over hoe de uni werkt enzo, en eigenlijk werkt alles bijna hetzelfde als in Utrecht, eitje dus! Als ik dan smiddags weer thuis kwam hoorde ik de keiharde muziek al van ver en was het weer een en al gezelligheid op het veld. Voornamelijk veel gevolleybald, gedronken en gebarbequed.

Ik merk dat mijn engels met de dag verbeterd, maar ook dat eingenlijk al best veel wist. Soms denken mensen dat ik uit Amerika kom, haha :). De vakken die ik heb gekozen (Politiek: International Relations, Filosofie: Freedom, Rights and Justice, Antropologie: Debates in Culture en Sociologie: Social Justice, Social Policy) lijken me super interessant en ik heb echt zin om te beginnen. Zat vanochtend in de collegezaal bij een intropraatje en merkte dat ik echt weer zin had om wat te gaan leren. Dus dat is een goede zaak!

Gisteren ben ik voor het eerst uit het centrum van Auckland geweest en ook mijn eerste echte 'sunburn' opgelopen. We gingen namelijk met de orientatie van het studentencomlex naar Long Bay. Dit is een heerlijk strand dat met de bus in 30 minuten te bereiken is. Dit leverde (weer) een bbq, lekker zwemmen, watervolleybal, gezelligheid en heel wat mooie foto's op! De zonnebrand creme met factor 30 die waterproof was en ik meerdere keren heb opgesmeerd bleek toch te weinig voor mijn bleekje huidje dat net uit de winter was komen overvliegen..... maar geen echte pijn gelukkig, alleen heel wat commentaar van anderen, maar dat is wel weer grappig :).

Vandaag even een relax dagje en vanavond een fluoparty waar ik dus nog de nodige fluoriserende attributen voor moet gaan scoren... Gelukkig heb ik al een belachelijke zonnebril die goed binnen het thema past. Gisteravond was trouwens mijn eerste ontmoeting met het uitgaansleven van Nieuw Zeeland. We gingen naar een gezellige club waar je boven kon kletsen en poolen en beneden dansen en ook poolen. Leuk voor een avondje met gezellige mensen, maar verder niet echt mijn muziek, heb me overigens zeker wel goed vermaakt met de pooltafel totdat de cocktails en de moeheid insloegen en ik er niks meer van bakte. Daarna zou ik met vier anderen naar een leuk cafe gaan, maar we raakten degene kwijt die wist waar het was... Gelukkig wisten we wel de naam van het cafe en zijn we er toch gekomen. Maar toen is die ander (bleek achteraf) ons gaan zoeken in de club waar we eerst waren, terwijl wij dachten dat hij al weg was, en toen naar het cafe gekomen maar heeft ons niet gezien omdat wij boven zaten.... en toen is hij  naar huis gegaan. Was best comisch allemaal. En toen heb ik iets heeeel raars meegemaakt: ik moest naar de wc en gooide de deur van het damestoilet open, daar stond een vrouw in de spiegel haar makeup bij te werken. Dus ik zij: "o sorry" en bleef wachten. Toen deed zij de deur open en zei: "Do your thing..." en bleef zelf gewoon staan. Ik moest zo nodig plassen dat ik gewoon de deur dicht heb gedaan en geplast heb met een wildvreemde vrouw in dezelfde ruimte!! Dat was echt vreemd, maar tegelijkertijd heel normaal... niet echt uit te leggen denk ik. Zo nu is iedereen op de hoogte van mijn wc-avontuur, dus ik denk dat ik het hier maar ff bij laat.
Zaterdag is er weer een bbq op het strand, maar nu georganiseerd door de uni. Ik ga dus een hogere factor zonnebrand kopen en zorgen dat ik wat kleding heb om me af te schermen.

Bedankt voor al jullie reacties! Leuk en fijn om te lezen, sorry als ik niet iedereen persoonlijk terugmail!

1. Annie:
    29 februari 2008
    Je hebt echt wel vakantie, met die zon, strand, mensen leren kennen, uitgaan barbequen.
    Geniet ervan en ik zie uit naar je volgende verhaal.

kus en groet,
    annie
  2. Dani:
    Hola Elke!
    Wow wat ziet dat strand er super uit zeg! Bijna zo'n onbewoond eiland (maar dan met heel veel mensen ;)) Geniet ervan daar!

Chao Dani
  3. Neetje:
    heej
    hou eens op met al die jaloersmakende berichtjes en foto's :(.
    Maar tof voor je dat t zo mooi is en leuk en ik hoop dat je vakken je ook een beetje gaan bevallen!
    x
  4. Linda:
    Hoi Elke
    echt supermooi daar in Nieuw-Zeeland als ik die foto's zo zie! ik krijg al helemaal zin in de zomer:P
    Echt leuk om dat zo te zien!
    XXX Linda
  5. emile linders:
    1 maart 2008
    Hoi Elke,
    ik geloof dat ik wel met jou zou willen ruilen, zon, strand, bbq. En wij maar ploeteren in dit kikkerlandje. Geniet er maar van. Als de vakken die je moet volgen interessant lijken, zul je ze ook met meer plezier doen. Dat is mee genomen.
    Ben benieuwd naar het volgende bericht, en mooie foto's. En... taalfouten.

Groetjes Emile
  6. eva:
    1 maart 2008
    lieve Elke! Wat een leuk bericht is dit, je hebt er helemaal zin in :) Blij dat het gaaf is!
    Ik ben benieuwd naar de fluoparty en nog meer spannende verhalen en foto's van de rood/bruine Elke :)
    kus
  7. Tom:
    3 maart 2008
    Heyhoi, klinkt goed allemaal, fluopartys, bbqs pocolocodiscoshows. Zie je trouwens wel dat het los zou lopen met je Engels, stelt echt niks voor, wacht maar totdat je engels gaat dromen:). Leuke vakken en coole foto's, krijg alweer een beetje 'heimwee'. Blijf ervan genieten daar!

Groeten
  8. Berry:
    3 maart 2008
    Hallo Elke,
    Ik heb je al diverse berichtjes gestuurd, maar ik zie ze nergens terug???
    Ik ga ervan uit dat ze helaas niet goed zijn doorgekomen.
    Dit is dus de zoveelste poging.
    Wat ik allemaal geschreven had weet ik niet meer.
    Eerst maar eens kijken of het aankomt.
    Liefs, Berry
  9. Luuk:
    4 maart 2008
    Wow Elke, het is daar echt heel erg mooi! Nu wordt ik echt jaloers op je! Geniet er maar lekker van en succes met studeren!
    deLunk
  10. Nik:
    7 maart 2008
    Hehe.. kennis van Engels zit er bij de Lindersen goed in he.. (De kinderen dan..;])

Maar super vet allemaal! Veel plezier nog verder daar en tot mails!

PS: Heb je nou al een laptop?