zon!

24 februari 2008 - Auckland, Nieuw-Zeeland

Eindelijk was daar dan gisteren de zon, en toen was het meteen ook heet! Ik was om 6 uur s'avonds gaan slapen en werd de volgende dag om 6uur s'ochtends pas weer wakker....weg was de jetlag :). Ik besloot dat ik lang genoeg geslapen had en nu de stad eens in mijn eentje te gaan verkennen. Het miezerd nogsteeds dus met lange broek, vest en regenjas aan en een grote tas op mijn rug loop ik richting het Auckland Domain, dit is een groot park dat tussen mijn huis en de universiteit inligt. De paden zijn super onlogisch dus ik dwarrel maar wat rond en kom steeds uit op plaatsen waar de weg ineens ophoud dus ik maar over het gras verder loop opzoek naar een volgend pad. Het park is echt mooi en heeft ook een aantal wandelpaden in dichtbebosse stukken. Eenmaal aan de andere kant ga ik even op internet en koop mijn eerste schoolboeken die er echt interessant uitzien (gelukkig..)!! Na een aantal nodige boodschapjes, een hoop geslenter en een bezoekje aan de skytower loop ik weer terug naar mijn kamer. eenmaal terug in het park wordt het steeds heter en breekt de zon langzaam door, eindelijk!! Meteen wordt ik vrolijk, gooi mijn tas in de kamer, doe mijn vest uit, slippers aan, muziek op en ga opnieuw naar het park om lekker rond te lopen en genieten van het weer. Er klinkt muziek in de verte en er lopen allemaal mensen naar een bepaald grasveld, dus ik loop ook maar eens die richting uit om te kijken wat er allemaal gaande is. Er is een groot podium en een bepaalde bekende symphonie uit auckland gaat optreden, maar na een half uur is er nog niks begonnen dus loop ik maar weer terug, daar ontmoet ik nog twee huisgenoten. met de een loop ik naar de supermarkt, maar op het laatste moment gaat er nog een ander onbekend meisje mee en die twee zijn volgens mij stapel op elkaar want ik was echt het derde wiel aan de wagen...zucht... Zij komen beide uit amerika dus praatten ook nogal snel en onverstaanbaar. jammer, want thuis had ik eerst nog gezellig met die huisgenoot staan kletsen en hij leek me heel aardig... volgende keer beter. als we terugkomen vraagt de andere huisgenoot of ik mee ga naar auckland domain om te kijken of het orkest nog bezig is. Het is inderdaad nog in volle gang met lasershow en al, best gaaf. helaas kreeg ik het koud en begon het vuurwerk toen we net weer thuiswaren, en door een grote boom voor ons huis konden we er niets van zien.

oja ik heb nu een mobiel nummer: 00642102396529

Parnell
Auckland 1001
New Zealand

lekker lang he!?
vandaag begint de orientatie week van de universiteit, ben benieuwd, bij de opening vanochtend vertelden ze niks echt nieuws en deden ze alsof we peuters waren, hopelijk zegt dit niet al te veel over het niveau van de uni..

see ya

oja, ik heb wat klachten ontvangen over spelfouten... daar moet je maar overheen lezen, ik doe mijn best maar dit is geen opstel ofzo hoor ;) dus ik check ook niet alles dubbel. zo

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Margriet:
    24 februari 2008
    Leuk:) nu kan ik je een kaartje sturen uit het zonnige Nederland;)
  2. Annie:
    25 februari 2008
    lekker lang verhaal inderdaad. Er lijkt me daar genoeg te doen. Ga je een sms sturen, kijken of het werkt
    kus en doei
  3. Luuk:
    25 februari 2008
    hee elke!
    fijn dat de zon daar eindelijk schijnt!
    hier had ik naar school heen en terug felle zon recht van voren... hahah wat zeur ik. geniet jij maar lekker van de zon daar :P
    je 'kleine' broertje.
  4. Berry:
    26 februari 2008
    Ha Ellemup,

Eindelijk kan ik ook eens iets typen.
    Zo te horen klinkt het allemaal goed wat je schrijft.
    Tussen de regels door merk ik wel dat je nog niet precies weet wat je daar allemaal moet doen, maar dat komt vast nog wel.
    Het ziet er wel leuk uit waar je woont.
    Succes en tot gauw.

Groetjes van je peettante.