En toen was je er ineens

23 februari 2008 - Auckland, Nieuw-Zeeland

Het woord Auckland begon al zo vertrouwd te worden, maar als je er dan ineens bent besef je je pas dat je eigenlijk geen flauw idee hebt waar je heen gaat. Het is mistig en het regent als ik aankom in Auckland, maar de temperatuur is zeer aangenaam, ongeveer 18 graden. Dit keer had ik meer kunnen slapen in het vliegtuig omdat ik nogal uitgeput was, en ik zat weer aan het raam :). Samen met drie andere internationale studenten (waarvan een haar moeder mee had genomen: mam, zo gek ben jij dus nog niet ;p) wordt ik opgehaald van het vliegveld, en het busje vult zich dan ook snel met gezellig gebabbel. Ik drink thee met de 'houskeeper' en krijg daarna mijn kamer en de eerste huisgenoot (eerste indruk: goeie gast) te zien. Het terrein lijkt echt op een vakantieparkje met houten huisjes waar 5 of 6 studenten in wonen, ziet er allemaal heel gezellig uit (met zon ziet het er denk ik nog beter uit) De kamer is klein en kaal, maar zodra ik mijn tassen uitpak begint het er al snel uit te zien alsof er iets ontploft is in de kamer.... maar ik ga toch echt eerst douchen!! De douche is heerlijk en ik durf me eindelijk weer te vertonen voor andere mensen en ze recht in hun gezicht aan te spreken......
Ik heb meteen mijn fotomapje opgehangen en mijn spulletjes redelijk aanwezig in de kamer geplaatst zodat het misschien langzaam mijn plekje gaat worden. Als ik ga vragen hoe laat het eigenlijk is (mijn tijdsbesef is volledig weg door al die tijdverschillen) ontmoet ik mijn tweede huisgenoot: Francis van de Solomon eilanden. Ik vraag hem de oren van zijn kop over allerlei dingen in Auckland en dan bied hij aan om samen naar de universiteit te gaan om te internetten. Gezellig! Vandaag en morgen ga ik maar eens kijken of ik allerlei zakelijke dingen zoals een simkaart, een laptop en voedsel kan regelen...

1. Margriet:
    23 februari 2008
    aaaah! kei gaaf elke! klinkt allemaal heel leuk en spannend! ik lees nu al graag je verhaaltjes!
    kus van uit Nederland van Margrietje!
  2. Evelyn:
    Ha Elke!
    Super om te horen dat de reis goed verlopen is en dat je goed aangekomen bent. Ik hoop dat je snel je draai kunt vinden in Australië, maar als ik dit zo lees, dan komt dat vast goed!
    Hartstikke leuk trouwens dat je zo snel al een bericht hebt geplaatst, volhouden zo, want ik lees ook graag je belevenissen.
    Liefs Evelyn.
  3. Neetje:
    heej
    leuk je verhaaltjes :)
    Wel een gek idee dat ik nu heel braaf aan t studeren ben omdat t toch al middag is en dat jij nu misschien lekker ligt te slapen..
    maargoed, slaap lekker :p
    xxx
  4. Annie:
    23 februari 2008
    jij ligt hopenlijk nog lekker te slapen in je nieuwe bed. Ik zou in elk geval iets kopen waarmee je de tijd weer weet. Verder klinkt het goed, er zijn daar zo te horen genoeg internationale studenten, dus op alle vragen komt een antwoord. En leuk die verhalen.
  5. Anne:
    Hee meis!

Gelukkig ben je na je lange reis goed aangekomen :)
    Leuk hoor, om te lezen over je belevenissen!

Weet je wie er trouwens serieus donderdag avond achter
    de balie stond toen we gingen sporten .... Fillemon, haha, eerlijk waar!

Veel plezier daar!

X Anne
  6. resie + harry:
    24 februari 2008
    Hoi Elke,
    ik heb gezien dat je een mooi huisje hebt en dat je al een paar kennissen hebt gekregen. Verder hoop ik dat het je goed bevalt. Veel plezier nog in het verre Nieuw-Zeeland.
    Groetjes oma.
  7. resie + harry:
    24 februari 2008
    Zie mijn reactie bij je vorige verhaaltjes. De hele familie is hier en leest jouw belevenissen.

groetjes,
    Resie