Hong Kong, de jetlag....en elke

22 februari 2008 - Hong Kong Int Airport, China

Dat gaat niet helemaal lekker samen... Maar toch even een berichtje vanuit Hong Kong. (Ik heb hier een tussenstop van 8 uur te overbruggen) In het vliegtuig zat een jongen naast me die wel wat hotspots wist in Hong Kong en raadde me zeker aan om naar 'The Peak' te gaan, dit schijnt een mooi uitzichtspunt te zijn over de stad waar je met een oud trammetje heen kunt. Dit zou ook volgens alle behulpzame mensen op het vliegveld makkelijk te halen zijn in de 4 uur die ik ongeveer had om terug te komen op het vliegveld. Geld pinnen en de weg vinden bleken echter obstakels waar mijn, natuurlijk niet meer zo fris en fruitige, humeur niet tegen kon. Na 25 min. de trein genomen te hebben naar het centrum kon ik eerst de bussen niet vinden, en toen ik ze vond hadden ze geen wisselgeld en waren duidelijk ook niet blij met toeristen..... Aangezien alles langer leek te duren dan gepland, ik geen horloge bij me had en ik het allemaal even lekker helemaal gehad had, heb ik daar maar wat rondgeslenterd om toch Hong Kong 'gezien te hebben'. Nu ben ik weer terug op het vliegveld in Hong Kong waar ik tot mijn grote vreugde deze computer MET internet vondt om de drie uur wachttijd die ik nog te gaan heb/had wat draagelijker te maken.

OJa, nu vergeet ik het afscheid! Ik had een heele lieve groep uitzwaaiers die tot het bittere einde met ballonen en al naar me gezwaaid hebben terwijl ik toch wat traantjes met mijn trui moest wegvegen....

1. Neetje:
    heej
    je hebt je tussentijd in ieder geval beter besteed dan slapend he ;)
    we wilden ook nog bij t panorama terras staan om t vliegtuig te zien opstijgen, maar het gedeelte ij jouw gate was dicht :(
    xx
  2. Marleen:
    Ha Elke,
    Inmiddels ben je er denk ik wel?
    Wij hebben er een nacht opzitten, ik hoop dat je ook wat hebt kunnen slapen.
    Dapper hoor Hongkong in; overal chinees zeker en zie maar hoe je er komt?
    Kom maar lekker bij en tot de volgende mail. groeten, marleen.
  3. piet:
    22 februari 2008
    ik zal je een foto vanaf de peak sturen...piet
  4. emile linders:
    22 februari 2008
    Hoi Elke, jammer dat je bezoekje aan Hongkong een beetje anders liep dan gepland. Dan kom je toch gewoon nog een keer terug.
    Volgens mij ben je al op de plaats van bestemming aangekomen. Richt eerst maar alles eens goed in en ga dan op verkenning uit. Doet me een beetje denken aan mijn verblijf in Rome toen. Best spannend.
    Vooral veel plezier gewenst van Emile
  5. merel:
    haaaaaaaaaai elke!!!
    ja dit klinkt als een goeie standaard heenreis waarin alles fout gaat, heerlijk!! wanneer kom je aan op plaats van bestemming??? geniet ervan!!
    kus
  6. Tom:
    22 februari 2008
    Heej, reizen is soms wel een beetje verwarrend maar no worries, in Nieuw-Zeeland is alles 'sweet as' zoals ze zeggen. Kga niet lang blijven hangen maar ik volg al je avonturen :)

Doeg!
  7. Annie:
    22 februari 2008
    Sluit me aan bij Emile. Als je nu het idee hebt dat Hong Kong toch de moeite waard is, dan ga je gewoon nog ooit een keer terug. Maar misschien is een foto van Piet wel voldoende.
    Doei.
  8. resie + harry:
    24 februari 2008
    Hoi Elk,

Wat leuk om zo te kunnen volgen hoe het je vergaat. zo te lezen heb je al het nodige beleefd. Je huisje ziet er leuk uit en gelukkig heb al leuke huisgenoten getroffen, die je wat weg wijs willen maken. Misschien voel je je nu nog een beetje vreemd daar, maar het zal vast een goede tijd worden daar. tot een volgende keer.

groetjes,
  9. Evelyn:
    24 februari 2008
    Ha Elke, even rectificatie van mijn vorige berichtje: ik bedoelde natuurlijk Nieuw Zeeland ipv Australië :-P.
    Het gaat je goed, liefs Evelyn.
  10. Nik:
    26 februari 2008
    Aww wat lief dat je een traantje moest laten
    Ik vond het jammer dat ik er niet bij kon zijn
    Je moet me maar 3 weken voor je terug bent eraan herinneren wanneer je terug komt, dan kom ik je wel mee ophalen =]

NIK