Paasweekend: This is the shit!!

28 maart 2008 - Paihia, Nieuw-Zeeland

Donderdag hebben we nog steeds geen conreet plan voor het weekend dus Launo en ik besluiten knopen door te hakken en bustickets te kopen. Helaas loopt het allemaal zo dat we na 4 uur lang bussen uitzoeken, campings bellen etc. bustickets hebben gekocht naar een plek waar geen accomodatie beschikbaar is voor het weekend. Alles is volgeboekt voor het lange paasweekend...Balen!! En we komen er net 1 minuut te laat achter dat je tot 24 uur van te voren het busticket kan cancellen... Uiteindelijk besluiten we maar om vrijdagmiddag naar een Regional Park in de buurt te gaan.
S'avonds in de Mustang bar (elke donderdag avond studenten/pizza avond) komen we erachter dat Yann (coole fransman) met een auto naar the Bay of Islands (waar wij in eerste instantie ook heen wilden) gaat en nog mensen zoekt om zijn auto te vullen. De beslissing is snel gemaakt, wij gaan mee!!

met 7 studenten, 2 auto's en zo goed als zonder plan vertrekken we vrijdagochtend vroeg richting het Noorden. Het einddoel is Paihia dat de grootste plaats in The Bay of Islands is, maar de afspraken over of we er in een dag heen rijden of niet zijn een beetje vaag. Marlies en ik rijden mee in de 'van' van Fabien en dit wordt de eerste keer dat hij er mee op de 'snelweg' gaat.
Dit is HET vakantie gevoel: keihard the prodigy draaien in een oud busje (dat berg op maar net de 40km per uur haalt), ramen open, wind door je haar :) ik ben er klaar voor!
...maar al snel staan we in de file en komen pas laat in de middag aan in Whangerei waar we de anderen ontmoeten en naar de waterval gaan kijken. Het wordt wat laat en we rijden verder naar het noorden opzoek naar een camping. De wegen worden slechter (lees: geen asfalt maar steentjes!! en dit is DE highway!) en we volgen een bordje 'beach' in Matapouri. Het is een prachtige baai en ik vraag een groep meisjes of er een camping in de buurt is. Nadat ze geconcludeerd hebben dat er niet echt een camping in de buurt is bieden ze aan dat we in hun tuin mogen kamperen, en ze wonen nog geen 100 meter van het strand, geweldig!! Een aantal van ons springen in de wilde avondgolven en laten ons meeslepen! Erg gaaf, maar ik verlies wel een lens waardoor ik de rest van het weekend mijn bril moet dragen... Boeien, het was het waard :).
s'ochtends weer een ochtenduik en een wandeling langs het strand om de prachtige baai te verkennen. Als we in Paihia aankomen zijn we allemaal redelijk teleurgesteld in het strand en erg blij dat we de tussenstop in Matapouri hebben gemaakt. De camping is echter geweldig en recht naast de afgrond van een waterval. S'avond spelen we drinkspelletjes en worden uitgenodigd door een grote Maori familie om mee te drinken en zingen. Erg gezellig en interessant om mee te maken hoe Maori nu hun tradities nog in ere houden door liederen te zingen en feesten te houden met de hele extended familiy. S'nachts gaan we nog op 'kiwi jacht' in het bos waar een bord staat dat het een kiwi reservaat is en er geen honden toegestaan zijn. Maar zien helaas geen kiwi's...
Zondag maken we een mooie wandeling naar Waitangi, de plek waar de Engelsen en de Maori een verdrag hebben getekend. Als we net 10 min.  in het park zijn zoeken we een plekje bij het water uit om te lunchen om daar vervolgens twee uur te blijven hangen. Heel veel van het park zien we niet maar het is ook niet echt bijzonder...
De volgende dag staan we vroeg op omdat we naar Russel, vroeger " the hellhole of the pacific' maar nu een shop en bed and breakfast paradijs, gaan met de ferry en daarna langs de westkust terug naar Auckland willen rijden. Onderweg stoppen we dankzij Anne-Lorre op ALLE plekken waar iets te beleven valt (tot vervelends en zuchtends en lachends toe). Eerst gaan we naar de 'hotsprings' in Ngawha die naar rotte eieren ruiken! (en wij nog de hele dag ondanks douchen, en mijn bikini nog steeds ondanks wassen!)
Daarna stappen we uit bij de Kauri bomen die SUPER DIK en SUPER GROOT zijn, echt ongeloofelijk!! Maar, zijnde de studenten groep die we zijn, besteden we er weinig aandacht aan en gooien bij alle 'touristische attracties'  over met Launo's roze balletje totdat er andere touristen aankomen... en vragen of ze een foto ZONDER ons kunnen nemen....
Het is wederom erg laat en we hebben nog een hele trip af te leggen dus we spreken af om in Wellsford op elkaar te wachten en een hapje te eten (chinese afhaal) waarna we teruggaan naar Auckland dat in een keer als thuis voelt :).

Dinsdag had ik me voorgenomen veel voor school te doen, maar ik breng de dag hangend en socialisend door waarna ik in de 'Boq' beland voor de wekelijkse pub-quiz die voornamelijk over kiwi-dingen gaat en andere dingen waar ik niks vanaf weet. tot nu toe zijn we elke week vierde geworden dat betekend dat je precies buiten de prijzen valt...... we blijven proberen! Woensdag uit geweest in Margaritha's (fout R&B techno gebeuren) en daarna naar Fitlers (rare 24 uurs kroeg waar lamme gasten hun levensverhalen, communisme en 'taking over the world'  met je willen bespreken, altijd goed voor een vreemde avond!

Donderdag was Fabien jarig en hebben we een taart voor hem gebakken, en vandaag hebben we een 'gitaartaart' voor Dave gemaakt en zijn nu net terug van de bar waar hij werkt en we gratis shotjes etc. hebben genuttigd. :)

Helaas kwam ik er vanmiddag achter dat ik waarschijnlijk de verkeerde opdracht voor anthropologie heb gedaan, dus ik hoop dat ik morgen niet alles nog een keer opnieuw hoef te doen..... :(. Dit weekend even een beetje rustig aan ivm geld sparen voor fiji en werkstukken die komende week moeten worden ingeleverd.

Hoop dat alles goed gaat me jullie EN de tijd gaat snel :)
Heel veel liefs van mij voor jullie allemaal!

1. eva:
    28 maart 2008
    Haha Elke, wat een tof paasweekend : ) Geniet maar van ieder moment! En met bril ben je nog steeds even leuk hoor :P Mn mega-mail komt er snel aan. Liefs!
  2. Annie:
    29 maart 2008
    tof weekeend gehad dus. Leuk om je verhaal te lezen. vooral de ontspannen sfeer, niks hoeft en alles kan,( echt iets voorjou ??!!) en het is elke keer weer geslaagd. Fijn dat er mensen met auto's en baantjes in cafe's zijn, daar pik je dan lekker je voordeel in mee. De foto's geven weer een goed beeld van de natuur en jullie vriendengroepje. En blijf er maar van genieten. De tijd gaat inderdaad snel.
    groet,
    Annie
  3. Jelmer:
    3 april 2008
    Jo elke,
    klinkt wel interressant, die bar waar kansloze lui hun levensverhaal vertellen en hoe ze de wereld gaan veroveren. Ik denk dat ik me daar ook best zou vermaken.

Doei
    xxx
  4. Roomies villa Amsterdamsestraatweg:
    5 april 2008
    Elke! Super bedankt voor je kaartje! Had het helemaal niet verwacht en was blij verrast! Zo leer ik ook nog wat van de Maori's ;) x.
  5. Resie en Harry:
    7 april 2008
    Hi Elke,

Ik volg al enige tijd je fantastische leef/reis en studieervaringen op je weblog. Als ik dat zo allemaal lees en de foto's bekijk heb je een goede keus gemaakt om naar New Zeeland te gaan. Ik vind het fijn voor je dat je het daar zo goed naar de zin hebt.
    Ik wil je nog even bedanken voor de kaart die je hebt opgestuurd en ik zie alweer uit naar je volgende belevenis op je weblog. Veel plezier en natuurlijk ook succes met de studieopdrachten.

vele groeten,

(ome) Harry